۹۶ پایگاه امداد نجات، پایگاه خدمات بشر دوستانه و خانه هلال در خراسان جنوبی تشکیل شده و تا ۱۶ فروردین به مسافرین نوروزی خدمت رسانی می‌کنند.

کاوسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: بیش از سه هزار نیرو شامل پزشک، پرستار، دانشجو و مردم عادی در ایام نوروز در ۹۶ پایگاه امداد نجات، پایگاه خدمات بشر دوستانه و خانه هلال در سطح استان به هم استانی‌ها و مسافرین نوروزی خدمات رسانی می‌کنند.

او افزود: این طرح از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۶ فروردین ادامه دارد و اکثر نیرو‌ها مردمی و داوطلب هستند و در آن خدماتی مانند امداد و نجات، خدمات بشر دوستانه، راهنمای مسافرین، طرح نیابت، همای سعادت و دیگر خدمات به مردم ارائه می‌شود.

کاوسی بیان‌کرد: امسال خدمات هلال احمر گسترش پیدا کرده است و خدمات امداد و نجات نیز در ۴۵ نقطه استان انجام می‌شود و شامل تیم‌هایی مثل تیم امداد هوایی، تیم واکنش سریع، پایگاه کوهستان و پایگاه نجات جاده‌ای است که عملیات جستجو، نجات و امداد و فوریت‌های امدادی را انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: از این نکته نباید غافل شد که ما اگر در هر قدم هم یک پایگاه ایجاد کنیم، به اندازه رعایت کردن خود مردم تأثیر ندارد؛ بنابراین خواهشمندیم مردم و مسافرین ما را در این امر یاری کرده و با رعایت رفتار‌های رانندگی، از جان و سلامتی خود و دیگر افراد مراقبت کنند.

او عنوان کرد: امروز با حضور استاندار پایگاه‌های خدمات بشر دوستانه افتتاح می‌شوند که از پایگاه‌های امدادی جدا و در ۱۱ محور اصلی استان مستقرند و مسافرین می‌توانند با توقف در این پایگاه‌ها هم استراحتی داشته باشند و هم از خدماتی مانند راهنمای مسافران، فضای دوستدار کودک بهره‌مند شوند.

کاوسی تصریح کرد: امسال نیرو‌های خانم نیز در کنار نیرو‌های آقا حضور دارند و کار امدادرسانی به افراد را انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.